4000 illes La Volta al Món Laos Mekong Sud-Est Asiàtic

LES 4.000 ILLES DEL MEKONG

By on 12 febrer, 2019

El sud de Laos era el nostre punt d’entrada al país per visitar una de les zones més maques i que més ganes teníem de conèixer, les 4.000 illes del Mekong. Una extensió d’illes dins del riu Mekong amb diferents poblats i tot una vida que gira entorn del riu. Hi ha varies de conegudes amb grans varietats d’allotjaments. Don Det i Don Khon, pels que van més de motxillers amb alguns hostels i guesthouse i, Don Khong, la més gran de totes, una mica més tranquil·la que la resta i amb alguns hotels amb encant, com el Kongmany Hotel en el qual ens vam quedar 4 nits amb els tiets de l’Estel. Una casa colonial francesa, reformada, amb piscina i just davant del riu, una meravella. La nostra experiència AQUÍ.

No és complicat el viatge des de Siem Reap fins a Laos, hi ha empreses que organitzen les diferents mini vans des del propi hotels fins a les illes. Una primera ens va deixar en unes 4 hores fins a la ciutat de Krong Stung i una altre fins a la frontera. No començàvem massa bé la ruta pel país, ja d’entrada ens van demanar 2 dollars pel segell de sortida de Cambodja, que ens vam negar a pagar. És il·legal que a qualsevol pas fronterer et demanin pagar pel segell de sortida. I per entrar a Laos, a banda del preu del visat, ens van tornar a demanar 2 dollars per persona per donar-nos el passaport ja amb el visat enganxat. La corrupció policial en aquests països no només no cessarà sinó que anirà incrementant si els turistes i viatgers no comencem a plantar-nos. Per si fos poc, havíem acordat amb l’agencia que el mini bus que ens portava a les illes ens deixaria a Don Khong, una mica més al nord, on nosaltres ens quedàvem. Bé doncs, ens va deixar a més de 45 minuts del hotel i després de molt discutir vam aconseguir que ens portessin a canvi de 15€ més. L’aventura laosiana no va començar amb bon peu però tot va caviar radicalment al arribar a destí.

Al Mekong la vida passa a un altre ritme, molt més lent, i molt més tranquil del que estem acostumats. Els nostres dies es van limitar a descobrir l’estil de vida del locals i conèixer una mica més sobre aquesta antiga colònia francesa.

La matriarca de l’hotel on estàvem, una dona gran, que encara vam poder veure com treballava a dins la cuina, es va oferir per portar-nos a conèixer una part de Don Khong durnat tot un matí. Aquesta senyora parlava francès perfectament i amb les traduccions de l’Estel vam poder entendre les seves explicacions. Ens va portar (amb un xofer que conduïa la seva moto) a un antiga església dins d’un monestir budista, ens va portar a veure com treien el gra de l’arròs, a diferents temples de l’illa, vam veure també com treien el sucre de les palmeres, tot molt interessant i de manera artesanal. La seva vitalitat era envejable!

Un dels dies vam agafar una barca amb la Marisol i el Toni, els tiets de l’Estel, per explorar les illes per aigua. Vam anar fins a Don Det i Don Khon en un trajecte de dues horetes ben bones en cada direcció. Allà vam veure diferents pobles i l’estil de vida de la regió.

Els nostres dies a les 4.000 illes es resumeixen en bon menjar, tranquil·litat, hores i hores de conversa i aprofundir en la vida local perdent-nos amb les motos que van llogar per Don Khong. Vam trobar Don Det i Don Khon potser ja una mica massa explotades turísticament amb bars i hostels a cada cantonada, en canvi, a Don Khong s’hi pot veure més la vida real de les illes. Els hotels, pocs, s’aglomeren en una de les costes i hi ha un carrer quatre restaurants, tots molt tranquils i amb preus molt assequibles. A la resta de l’illa el turisme hi passa de puntetes, tant que es sorprenen al veure passar cares occidentals!