Search

Koh Rong, platges paradisíaques i submarinisme

El nostre primer destí a Cambodja va ser Sihanoukville, amb la intenció de anar uns dies a Koh Rong. Vam arribar directament des de Ha Tien amb un mini bus ple de militars, fent una parada a Kampot per estirar les cames i conèixer una mica aquesta població.

Sihanoukville no deixa de ser una ciutat turística a la costa, sent un punt d’entrada i sortida a les espectaculars illes de Cambodja. No hi vam dedicar massa temps, una sola tarda, dormir i el dia següent pel matí agafar una embarcació ràpida fins a l’illa. Uns amics i havien estat poques setmanes abans i ens van recomenar que féssim el curs de submarisisme Open Water a la pròpia illa.

Com anàvem recomanats, per poc menys de 300$/p vam aconseguir fer el curs amb el trajecte a l’illa d’anada, allotjament i dinar inclòs durant 3 dies, amb els amics de Koh Rong Dive Center.

Un cop negociat el curs a les oficines de Sihanoukville vam trobar allotjament al centre. No vam escollir la millor opció per era tard i no volíem buscar durant mes estona. A peu de platja està ple de locals amb música per prendre una copa just davant del mar.

A Koh Rong començaven les nostres vacances dins del viatge d’un mes per Vietnam i Cambodja. Una illa amb platges paradisíaques, tot l’ambient es concentra al costat del moll; restaurants, hotels i parades de menjar es situen en les dues o tres línies davant de la platja.

Nosaltres dormíem en un hostal fet de fusta i bambú a segona línia de mar durant els 3 dies que va durar el curs de submarinisme. Com volíem estar algun dia més vam anar a reservar les Treehouse Bungalows, unes cabanyes a dalt dels arbres i altres a peu de platja, més apartades de la zona de bullició de la illa, on pràcticament estàvem sols davant del mar. Nosaltres vam reservar una dalt dels arbres per la nostra última nit.

El Open Water ens ocupava la major part del dia, primer una classe teòrica i després 4 immersions repartides en dos dies. Només arribar vam veure escrit en una pissarra: “Benvinguts Marc i Estel” i això ja ens va guanyar per la resta de dies!

La visibilitat no és la millor que ens hem trobat, molt millor al carib per exemple, i és que la desembocadura del riu Mekong no està lluny i això fa que depèn del dia l’aigua no estigui clara. Tot i això ens va encantar! És un esport addictiu que intentem practicar allà on anem.

El dia abans de marxar vam anar al Treehouse Bungalows. Resulta que quan vam arribar la nostre cabanya estava ocupada! Sí, tot i estar pagada i reservada una a dalt dels arbres a primera línia, ens l’havien ocupat i ja no en quedaven més. Després de molt discutir vam aconseguir que ens donguessin una altre a peu de terra,.. de franc!

Així que vam passar l’última nit en un dels millors llocs de la illa i a un bon preu!

L’últim dia vam aprofitar per anar a la Long Beach, catalogada com una de les millors platges del món. Hi ha dues formes d’arribar, pel mar o travessant durant més d’una hora la jungla.

Vam triar la segona opció per anar i la veritat és que val la pena. Una excursió per dins de la jungla amb camins complicats i escoltant els sorolls dels animals al costat. Un cop allà és espectacular! No hi havia absolutament ningú, un ”xiringuito” local amb 4 coses i kms de platja deserta amb una aigua transparent, on davant del mar només es veia jungla. Magnífic!