Search

Història i relax a la Riviera Maia

A l’estiu de 2014, vam creuar per primer cop l’oceà Atlàntic per visitar Mèxic. El nostre viatge es divideix en dues etapes ben diferenciades.

La primera va ser la província de Quintana Roo per conèixer la Riviera Maya i la costa del Carib.

Cancún va ser la nostra primera parada per passar-hi quatre dies i, la millor manera era aprofitar un hotel “tot inclòs” per gaudir d’aquestes platges paradisíaques.

Era el primer cop que escollíem un hotel amb polsera on tot està inclòs en el preu i que la millor opció és quedar-se per les platges i aprofitar els serveis que aquests hotels ofereixen. La nostra valoració va ser positiva, sobretot perquè l’hotel RIU en el que estàvem ens van tractar perfectament i tornaríem sense pensar-hi gràcies al nostre amic Víctor.

La ciutat de Cancún no ofereix moltes possibilitats a fora de la zona hotelera, hi ha un mercat central interessant on donar una volta pel centre. Les altres opcions ja son una mica més allunyades.

Per començar està Isla Mujeres, una illa davant de Cancún amb platges increïbles. Nosaltres hi vam anar en una de les dues excursions que vam contractar amb agència: nedar amb taurons balena! Un de les millor experiències de tot el viatge. Les embarcacions surten des de Cancún, per navegar durant unes dues hores direcció Cuba. Et donen la opció de salvavides o vestit de neoprè per 15$ més. Nosaltres vam escollir la segona perquè ens ho havien recomanat, que el més interessant és poder submergir-se amb els peixos més grans del món.

Doncs desprès d’uns quants intents vam trobar aquests animals salvatges. Cal dir que hi ha una absència d’organització enorme, un gran nombre de vaixells s’ajunten en el mateix punt del Carib per nedar amb aquests taurons fins el punt de ser molt agobiant.

Les vegades que et deixen saltar del vaixell per nedar amb els taurons està limitada a 3 o 4. És fa per torns i si tens la mala sort de perdre’l de vista et quedes sense l’experiència.

La nostra sort va venir quan pràcticament tothom anava amb salvavides, cosa que fa que dificulti poder nedar ja que aquets animals van a una gran velocitat. Nosaltres, al anar amb neoprè i prou, en un dels salts vam poder nedar fins a quedar-nos sols amb aquestes bèsties de 8 metres. Sense que ningú ens molestes.

Una experiència molt recomanable, això sí, negociant molt bé els preus i les condicions de l’excursió, ja que a cada agència són diferents.

Dins de la zona hotelera de Cancún recomanem una nit fer una escapada a la discoteca “Coco Bongo”. Realment ens va encantar. Es veritat que està molt preparat per tots els turistes dels hotels però al ser una cosa diferent val la pena veure-ho. És una discoteca on es fan actuacions i performance molt ben treballades.

Tot i que l’opció del “tot inclòs” va ser positiva en trets generals, el que si faríem pels següents viatges és deixar-ho pel final, per poder descansar després d’una ruta intensa.

La següent parada va ser passar una setmaneta a Playa del Carmen, molt més a prop de les atraccions principals de Riviera Maya. Les platges de Cancún són millors però a Playa del Carmen es pot anar i tornar de moltes visites de forma més còmode, així que si s’ha de triar una de les dos ciutats triaríem aquesta última per establir-se.

La ciutat en sí te una avinguda principal per passejar amb tots els restaurants i comerços que va paral·lel al mar i, una zona hotelera més petita i un pèl apartada, Playacar.

Des de Playa de Carmen surten vaixells periòdicament cap a Cozumel, una illa just davant on paren tots els creuers i on és un paradís pels amants del submarinisme amb una de les parets de corall més grans del món.

Nosaltres no hi vam anar, però vam aprofitar per fer submarinisme per la costa de Playa del Carmen, en una de les immersions més xules que hem fet. Una oficina de la plaça central a Playa del Carmen ens va fer molt bon preu i vam aprofitar-ho.

Aquí hi ha unes minivans molts útils que per pocs dollars et transporten a diferents punts de Riviera Maya. Van sortint a mesura que es van omplint i van parant al mig de la carretera central per recollir o deixar a la gent.

Vam agafar una d’aquestes per arribar a Akumal, una zona de tortugues. Akumal és una platja (molt turística) una mica al sud de Playa del Carmen, on es poden veure una gran quantitat de tortugues nadant per la costa. Està molt preparat perquè la gent pugui nedar i observar aquests animals sense danyar-los. Hi ha unes boies que limiten un espai on no permeten nedar-hi per fora excepte si és amb un “guia”. És a dir, s’ha de pagar a una persona perquè t’acompanyi i t’ensenyi on es troben les tortugues. Es pot anar pel propi compte però et criden l’atenció si es surt de la zona senyalitzada. Val la pena perquè es veuen un munt de tortugues en el seu habitat natural.

Una altre activitat molt recomanable és visitar els cenotes. Són forats d’aigua que es van originar anys enrere en certes cavitats. Es poden trobar a cel obert o els més joves en coves subterrànies. Nosaltres vam visitar-ne de tots els tipus. Al banda i banda de la carretera central que va per la costa n’està ple i, es pot arribar a fer submarinisme en alguns.

La segona excursió i l’última que vam fer amb agència va ser visitar Chichen Itza, una de les set meravelles del món modern. Després de mirar com podíem anar pel nostre compte, vam veure que sortia molt més rentable anar amb agencia regatejant el preu. A més, incloïa una guia per explicar-nos la història d’aquesta zona arqueològica i també ens portaven a veure un cenote i donar una volta per Valladolid.

Realment la història Maia és molt i molt interessant, només per conèixer de primera va com vivien i les seves creences, les construccions i els misteris que amaguen val la pena acostar-s’hi. Ara bé, sota el nostre punt de vista, i després d’haver estat a Egipte, els locals li atorguen massa exageració als fets. És a dir, a Egipte les piràmides tenen més de dos mil anys, a Mèxic el temple de Kukulkan és del segle XII, època en que Europa ja estava molt evolucionada.

Més zones arqueològiques, Tulum. Un ciutat emmurallada de la civilització Maya just davant del mar. És molt fàcil arribar-hi, hi ha minivans i autobusos locals que et deixen just davant. No només donar una volta per les ruïnes, recomanem donar una volta per la zona i contemplar unes vistes magnífiques.

Cobà, l’ultima que vam visitar i segurament la que més ens va agradar (sense treure mèrits a la piràmide de Kukulkan). Per arribar a Cobà ens va costar una mica. El primer pas es arribar a Tulum i allà agafar un autobús fins a les ruïnes de Cobà. No passen molt sovint així que cal estar atents.

A Cobà es comença amb una excursió per dins la selva, on van apareixen diferents ruïnes Maies fins arribar a la piràmide de Nohoch Mui, una de les més altes i on es pot veure la grandària de la selva des de dalt.