Search

Ruta 66

Una de les tres millors experiències de tot el viatge ha estat sens dubte recórrer la Ruta 66 de punta a punta, des de Chicago fins a Los Angeles, durant 9 dies de ruta per la carreter mare dels Estats Units.

The Main Street of America es va establir el 1929 amb un recorregut de 3.940 km des de Chicago fins a Los Angeles travessant 8 estats del país com Illinois, Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona i Califòrnia, sent el sostén econòmic de les regions per les quals hi passava.

Era la ruta principal dels emigrants que anaven cap a l’oest o de vacances a Los Angeles i va tenir un gran auge als anys 50 amb tot tipus d’atraccions a peu de carretera com botigues artesanals dels natius o restaurants mítics com el primer drive-thru a Springfield o el primer McDonald’s a San Bernardino.

Anys més tard, en el 1956, es va començar a crear la xarxa d’autopistes interestatals i la Ruta 66 va quedar descatalogada en el 1985, inclús en molts trams va desaparèixer per complet i va complicar la situació de molts pobles i petites ciutats a les quals no hi parava ningú.

A partir dels anys 90, gràcies a la lluita de varies associacions, es va declarar el traçat com a State Historic Route i avui en dia és un dels exponents més grans de la cultura històrica americana i s’ha convertit en un reclam turístic gràcies als contrastos que hi ha al llarg del recorregut. Els mítics restaurants dels anys 50, museus commemoratius, personatges històrics que segueixen al peu de canyó, monuments i moltes atraccions fan que sigui una experiència única per conèixer la part central dels Estats Units.

Nosaltres ens vam organitzar la ruta llogant un cotxe a Chicago per tornar-lo a Los Angeles 9 dies més tard. A més, recomanem dedicar un mínim de 3 dies per visitar Chicago i uns altres 3 a conèixer la ciutat de Los Angeles. Tot i que nosaltres vam fer la ruta integra i sencera, a partir de l’etapa 7 es pot agafar la desviació per visitar el Grand Canyon durant un dia i després fer una visita exprés a la ciutat de Las Vegas. Així doncs el mínim recomanat per fer tota la Ruta 66 és de 16 dies encara que tres setmanes seria l’ideal per gaudir d’una experiència completa.

Deixem el mapa amb el nostre recorregut, cada una de les etapes i tots els punts interessants que es poden visitar durant les diferents jornades.

El primer que s’ha de tenir en compte és el lloguer del cotxe. Intentar buscar una relocation és interessant però es molt difícil que coincideixi el destí i els dies de devolució. Nosaltres vam buscar a través de rentalcars l’opció més barata i s’ha de tenir en compte que totes les companyies cobren un suplement per la devolució en una ciutat diferent. A nosaltres en va costar 39€ al dia amb l’assegurança inclosa un turisme força gran més 633€ per retornar-lo a Los Angeles.

La gasolina, per sort, és més barata i no suposa un gran cost. Nosaltres ens vam gastar 4,5€ cada 100 kilòmetres sent Oklahoma la zona més barata i Califòrnia la més cara doblant el preu.

L’allotjament si que es més car i és una part important del pressupost. Hi ha moltes opcions, des dels típics motels de carretera fins a hotels emblemàtics de la ruta. Creiem que un cost mig en hotels bàsics a peu de carretera està al voltant dels $50 la nit. Nosaltres vam intentar estalviar força amb el menjar i se li ha de sumar algunes despeses més de compres i entrades en algunes atraccions.

Creiem que un pressupost aproximat de 2 persones en un trajecte de 9 dies per la Ruta 66 és de 2.000€ per parella tenint en compte:

Lloguer del vehicle 1.000€, Allotjaments 450€, Benzina 200€,  Menjar / Compres 350€

Feia temps que teníem moltes ganes de fer el recorregut de la Ruta 66. A més, som uns enamorats de les rutes per carretera, amb cotxe, camper, o inclús tuk-tuk. Si que són molts kilòmetres en pocs dies però no vam tenir mai la sensació que se’ns fes pesat o d’estar cansats ja que molt sovint et vas trobant atraccions i parades interessants que van amenitzant la jornada.

Es poden reservar els allotjaments sobre la marxa o parar en algun quan es vulgui acabar l’etapa ja que està ple en tot el trajecte. És ideal coincidir amb un parell de caps de setmana per trobar fires o exposicions de cotxes clàssics al carrer ja que dona un punt afegit a la ruta. A més segons l’època de l’any en que es faci la ruta també es pot coincidir amb festival en algunes de les ciutats.

Totes les nostres etapes de la Ruta 66:

No posts found!

Fer la Ruta 66 ha estat un gran encert. Teníem ganes de conèixer els Estats Units més rurals i aquesta és una manera ideal per fer-ho. Travessar el desert i passar entre pobles perduts, veure mítiques benzineres de la ruta o restaurants dels anys 50, conèixer personatges molt peculiars, saber una mica més sobre la història dels Estats Units i sobretot dels natius, visitar diferents parcs nacionals o ciutats importants són algunes de les coses que es poden fer conduint per la Mother Road of America.

Nosaltres vam fer un total de 4.128km durant els nou dies i vam conduir durant 59 hores majoritàriament seguint la pròpia ruta i agafant trams d’autopista quan es feia fosc per avançar més ràpid. En la gran majoria de llocs la Ruta 66 està anunciada amb cartells i les parades més emblemàtiques també tenen el rètol com atracció principal.

Només esperem d’aquí uns anys poder-ho repetir per reviure tota aquesta increïble experiència Americana i tornar a cantar el Get Your Kicks on Route 66.

Featured Exploration

Most Popular Categories

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.