Search

Els incrïbles Temples d’Angkor

Un cop a sihanukville vam agafar un bus nit que ens portaria fins a Siem Reap l’endemà al matí per visitar els Temples d’Angkor durant tres dies. Siem Reap es la ciutat que queda més a prop, i on es troben tots els hotels, restaurants, agencies, etc. per poder-hi passar alguns dies i conèixer aquestes famoses obres de l’antic imperi Khmer.

Els temples d’Angkor són una de les meravelles més importants del món (tot i no estar incloses en les 7 meravelles del món) i, un reclam turístic fonamental per Cambodja i del sud-est asiàtic. Són la font de l’economia del país i en qualsevol època de l’any hi ha turistes disposats a visitar-los. Aquests temples daten des del 900 dC fins al 1220 dC, construïts per diferents monarques de l’imperi Khmer quan van establir Angkor com a capital.

Per poder-los visitar s’ha de comparar una entrada, bastant cara pel nivell de vida del país, però on gran part dels diners van destinats a la restauració i conservació dels monuments, declarats Patrimonis de la Humanitat per la Unesco.

La visita d’un dia són 20$, 3 dies val 40$ i una setmana 60$. Nosaltres vam agafar el de 3 dies per aprofitar al màxim però la gent que va més justa de temps també es poden veure els temples principals en 1 sol dia.

El dia abans per la tarda, fent una volta pel poble, vam trobar un tuc-tuc que s’oferia a portar-nos durant 2 dies per un preu raonable. Sempre s’ha de negociar ja que demanen preus molt alts i s’ha de deixar clar quins temples o circuits es volen visitar. Uns 12$ és el que vam pagar per dia.

Hi ha molta distancia per anar caminant des de Siem Reap i no es poden llogar motos si no ets local (existeix una llei per protegir els tuc-tuc). Així que la millor manera, i com tothom fa, és contractar un tuc-tuc per fer la ruta pels temples.

Ens va venir a buscar sobre les 5 del matí a l’hotel per visitar primer de tot l’Angkor Wat i veure la sortida del sol per darrera del complex religiós més gran del món. Va ser primer un temple hindú i després budista, amb un estil clàssic de l’arquitectura Khmer. Actualment símbol de Cambodja, apareix a la seva bandera i és reconegut arreu del món.

Vam aprofitar per visitar l’Angkor Wat durant els dos dies que hi vam estar, un cop pel matí i l’altre per la tarda. Des de l’interior del temple es pot pujar a dalt de tot, val al pena per observar les vistes i veure les dimensions del propi temple, anomenat “Ciutat de Temples”. Poder pujar s’ha de portar les espatlles tapades i pantalons per l’alçada del genoll com a mínim.

Durant els següents dos dies vam visitar la resta de temples, alguns d’ells molt coneguts, seguint les dues rutes principals que existeixen. La vermella és la ruta curta i la verda la llarga.

Angkor Thom és una fortaleza molt gran on es troben varis temples a l’interior. El Bayón és el temple principal que es troba en el centre. Reconegut per les seves casi 200 cares somrients en les 54 torres que formen aquest gran complexa.

A més, a dins de Angkor Thom també si troben altres temples interessants com Baphuon amb forma piramidal, amb 5 plantes i 25 metres d’alçada. En aquesta zona es on troben els elefants que els turistes utilitzen per pujar i donar-hi una volta.

El tercer temple més conegut i important de la zona (sobretot després de la pel·lícula de Tomb Raider) és Ta Prohm. Construït també durant el s.XII és un dels més espectaculars, no tan per la pròpia construcció, sinó perquè es troba literalment engolit per la selva. Durant tants anys les arrels gegants dels arbres han atrapat les construccions d’una manera increïble. Un cop sorgeix la gran pregunta, que va primer els temples o les arrels. I és que sembla impossible que unes construccions tant grans s’hagin vist empetitides per aquets arbres.

Durant els dos dues vam veure la resta de temples e inclús el tuc-tuc ens va portar a unes cascades que hi havia mes allunyades de les ruïnes. La  veritat és que no valen gens la pena.

Siem Reap no té gaire misteri. Molts turistes i molts bars i restaurants enfocats als turistes. Una granja de cocodrils i un mercats amb artesania local és el més destacat. L’últim dia vam agafar un autocar amb lliteres perquè ens portes fins a Phenom Penh i despertar-nos allà el dia següent.